Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

Αντίδραση στη παράνομη διακίνηση αδέσποτων ζώων.


Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων πριν λίγες ημέρες απέστειλε εγγράφως ειδικές οδηγίες στις αρμόδιες Αρχές της χώρας στις οποίες εφιστά την αυξημένη προσοχή για το φαινόμενο της παράνομης διακίνησης αδέσποτων ζώων.

Συγκεκριμένα το έγγραφο με Αρ. Πρωτ.258864/24-6-08 αναφέρει ότι :

«Με βάση πληροφορίες και στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία μας, γίνεται αντιληπτό ότι πραγματοποιούνται συντονισμένες προσπάθειες για την παράνομη αποστολή αδέσποτων ζώων προς άλλες χώρες της Κοινότητας, σε μεγάλη κλίμακα και από πολλά αεροδρόμια, λιμάνια και χερσαίες εξόδους της χώρας.

Συνήθως, τα άτομα αυτά παρουσιάζονται σαν «φιλόζωοι» που αποστέλλουν τα ζώα «προς υιοθεσία για μια καλύτερη τύχη».

Εφιστούμε την προσοχή προς όλους τους φορείς, να μη δίνουν πίστη σε οποιεσδήποτε επικλήσεις φιλοζωικών αισθημάτων, ή απειλές για μηνύσεις λόγω «πρόκλησης κωλυμάτων» και να εφαρμόζουν πιστά την κείμενη νομοθεσία:

Να έχετε υπόψη σας ότι ορισμένα από τα ζώα αυτά μπορεί να έχουν ενδεχομένως υπεξαιρεθεί από τους ιδιοκτήτες τους.

Για τη βοήθεια των ελεγκτικών οργάνων, σας παραθέτουμε εν ολίγοις τα κύρια σημεία των σχετικών διατάξεων:

-Κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί να διατηρεί μέχρι 2 οικόσιτα ζώα συντροφιάς (σκύλους ή γάτες) -Νόμος 3170/2003 άρθρο 6- ( Ωχ Παναγιά μου, θεωρούμαι …..αρχιπαράνομος εγώ).

-Κάθε ιδιόκτητο ζώο συντροφιάς πρέπει να φέρει ηλεκτρονική ταυτότητα αναγνώρισης.

Το όνομα του ιδιοκτήτη αναγράφεται στο διαβατήριο

-Ένας ταξιδιώτης μπορεί να ταξιδεύσει με τα δικά του 2 (το πολύ) ζώα συντροφιάς.

-Ιδιοκτήτης των ζώων δεν μπορεί να είναι φιλοζωικό σωματείο ή άλλο νομικό πρόσωπο παρά μόνο φυσικό πρόσωπο (Ν. 3170 άρθρο 7).

- Το ταξίδι αυτό δεν μπορεί να έχει σαν στόχο την αλλαγή ιδιοκτησίας των ζώων, είτε για δωρεά, είτε για πώληση (καν 998/2003/ΕΚ, άρθρο 3).

Εάν Έλληνας ταξιδιώτης ταξιδεύει προς το εξωτερικό θα πρέπει να υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ότι θα επιστρέψει με τα ζώα του».

Επιτέλους η πολιτεία θέτει σε λειτουργία τα αντανακλαστικά της.

Εδώ και πολλά χρόνια, σε ολόκληρη την Ελλάδα, δρουν αλλοδαποί και Έλληνες, οι οποίοι με την κάλυψη "ζωοφιλικών σωματείων" αλλά και με τη βοήθεια μεμονωμένων ατόμων, εξάγουν κατά χιλιάδες αδέσποτα ζώα (οι ίδιοι αναφέρονται σε 15-20.000 ζώα το χρόνο), τα οποία με το πρόσχημα της "υιοθεσίας" προωθούν σε κυνοκομεία αντίστοιχων οργανώσεων της Ευρώπης, κυρίως της Γερμανίας, με άγνωστη τελική κατάληξη.

Αναρίθμητες είναι οι αγγελίες που δημοσιεύονται στο Γερμανικό διαδικτυακό χώρο, όπου ζώα αδέσποτα φερμένα από το εξωτερικό, ηλικίας από 2 μηνών έως και υπέργηρα (13-14 ετών), υγιή, αλλά και άρρωστα, ανάπηρα, τυφλά, κωφά πωλούνται από ......100 έως 350 ευρώ.

Όταν διάφορες οργανώσεις σταμάτησαν ολόκληρα καραβάνια με τα άτυχα ζώα λίγο πριν φύγουν με φορτηγά από την Ελλάδα υπήρξαν διάφορες αντιδράσεις και από διάφορες πηγές.

Υπήρξε μάλιστα και παρέμβαση του Γερμανού Πρέσβη υπέρ των εξαγωγέων, με επιστολή του προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Είναι διεθνώς επίσημα βεβαιωμένο ότι:

- εκατομμύρια αδέσποτα ζώα χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο για την παραγωγή γούνας, ενδυμάτων, και πολλών άλλων αντικειμένων.

-αδέσποτα ζώα χρησιμοποιούνται για κάθε είδους δοκιμές και πειράματα από Εταιρίες παραγωγής χημικών , φαρμακευτικών , παραφαρμακευτικών (καλλυντικών) προϊόντων καθώς και για τη δοκιμή της .......αποτελεσματικότητας οπλικών μέσων και συστημάτων.

Επιτέλους με την νέα εγκύκλιο κάποιοι αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα του θέματος.

«Ένας πολιτισμός κρίνεται από το πώς οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στα ζώα» Μαχάτμα Γκάντι

9 σχόλια:

  1. Κανείς πάντως δέν ασχολείται μέ εκείνους οί οποίοι εγκαταλείπουν τά ζώα (σκύλους) στούς δρόμους. Ίσως καί νά μή θεωρείται παράνομη ή πράξις αυτή. Νά πρόκειται γιά φιλόζωους; Ποιός νά ξέρει άραγε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ειναι σημαντικο θεμα.πρεπει ολοι να ασχοληθουμε.για περισσοτερα μπορειτε να δειτε εδω http://tetrapodologein.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%20%CE%B1%CE%B4%CE%B5%CF%83%CF%80%CF%8C%CF%84%CF%89%CE%BD.ασχολουμαστε και με αυτους που εγκαταλειπουν τα ζωα και με το παραπανω γεγονος.ειναι εξισου σοβαρα και τα 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να πάρετε μια ιδέα για την συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στα ζώα ...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-5165231031895551470&hl=en

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξεκινώ από το τελευταίο του Μαχάτμα Γκάντι:
    «Ένας πολιτισμός κρίνεται από το πώς οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στα ζώα».
    Νομίζω ότι δεν υπάρχει πολιτισμός στις σημερινές κοινωνίες όταν ο άνθρωπος παγκοσμίως στο όνομα του κέρδους γίνεται κτήνος!!
    Όταν η γάτα μου γέννησε, ρώτησα στο pet shop μου, αν θέλουν κανένα γατάκι για να το χαρίσουν ή να το πουλήσουν. Ήταν από μάνα ημίαιμη σιάμ αλλά αυτά ήταν κοινά γατιά! Μου έκανε εντύπωση η προθυμία τους να τα πάρουν και μάλιστα άμεσα, για να τα χαρίσουν λέει σε έναν κύριο που μαζεύει γάτες και είχε σε κτήμα του στην Παιανία πάνω από 60 γάτες! Στην αρχή δεν το πολυσκέφτηκα και είπα να τα δώσω με ανακούφιση! Όμως μετά από πιο σοβαρή σκέψη αναρωτήθηκα γιατί τρελλάθηκαν για τα δικά μου γατιά, ενώ οι 60 γάτες θα είχαν γεμίσει νεογέννητα τον κόσμο!! Τότε υποπτεύτηκα ότι κάτι παράνομο συμβαίνει και ζήτησα τη διεύθυνση να πάω η ίδια στην Παιανία για να τα δώσω μόνη μου! Όπως καταλαβαίνεις μου αρνήθηκαν και δεν μου έδωσαν καμία διεύθυνση! Φυσικά και δεν έδωσα τα γατάκια μου! Όμως έχω μείνει ακόμη με την απορία και τώρα διαβάζοντας την ανάρτησή σου επιβεβαιώνονται οι υποψίες που μου πέρασαν από το μυαλό!!
    Ευτυχώς για την εγκύκλιο αυτή, κάτι μπορεί να προλάβει, αν και το κακό έχει απλωθεί τόσο πολύ φίλε μου, που φοβάμαι ότι η τύχη των άμοιρων ζώων είναι προδιαγεγραμμένη!! :((
    Καλό Σ/Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Αναρίθμητες είναι οι αγγελίες που δημοσιεύονται στο Γερμανικό διαδικτυακό χώρο, όπου ζώα αδέσποτα φερμένα από το εξωτερικό, ηλικίας από 2 μηνών έως και υπέργηρα (13-14 ετών), υγιή, αλλά και άρρωστα, ανάπηρα, τυφλά, κωφά πωλούνται από ......100 έως 350 ευρώ."
    αυτο οντως ισχυει!!
    αληθεια, πώς το σχολιαζουν οι εξαγωγεις και λατρεις της χωρας αυτης? Τι εχουν να πουν για την πωληση αδεσποτων ζωων της Ελλαδας, στον παραδεισο των ζωων τη γερμανια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα κτύπησες εκεί που δεν έπρεπε όσον αφορά εμένα.
    Εξηγούμε:
    Πάντα αναρωτιόμουν γιατί υπάρχουν αδέσποτα.
    Ποιο ΚΑΘΑΡΜΑ άφησε αυτό το ζώο και κυκλοφορεί ζητιανεύοντας λίγη αγάπη και τροφή.
    Τι είδους ΚΤΗΝΟΣ είναι αυτός ή αυτή που έφτασε στο σημείο να παρατήσει ένα ανυπεράσπιστο ζωάκι γιατί το βαρέθηκαν τα βλαστάρια του.
    Γιατί έτσι ξεκινάνε όλα στις περισσότερες των περιπτώσεων.
    Αγοράζεις ένα ζώο γιατί το θέλει το Μαράκι σου ή ο Μητσάκος σου…και να μην στεναχωρηθεί το παιδί και χαλάσει το εντερικό του σύστημα.
    Και αφού βαρεθεί το βλαστάρι σου να του τραβάει τα αυτιά και να το κλωτσάει το παρατάς στο δρόμο και όλα εντάξει.
    Δεν πρέπει φίλε μου να επιτρέπεται στον οποιοδήποτε να αγοράζει ζώα.
    Θα έπρεπε να υπάρχουν προδιαγραφές ..να περνάς από επιτροπή.
    Θα έπρεπε να είναι σαν τις υιοθεσίες ανθρώπων όσο και αν ακούγεται υπερβολικό.
    Που πας ρε φίλε.. είσαι σε θέση να μεγαλώσεις ζώο…και γιατί το θέλεις…και που θα ζει και χίλια δυο άλλα.
    Θα μου πεις τι θα γίνουν τόσα pet shop που ανοίξανε σαν τα video club.
    Δεν ξέρω… ας βρούνε άλλη λύση.
    ----------------
    Αυτός ο ευτυχισμένος 12χρονος που ποζάρει στο avatar είναι ο δεύτερος αυτοκόλλητος που έχω στην ζωή μου. Αν μπορούσατε να καταλάβετε αυτά που λέει θα σας εξηγούσε τι πραγματικά σημαίνει να είσαι σκύλος.
    Τον απόκτησα μετά από συνεχόμενο κλάμα τριών ημερών όταν μου σκότωσε το τραίνο τον πρώτο 8χρονο που είχα.
    Με λίγα λόγια..το βλέμμα του όταν σε κοιτάει στα μάτια δεν πρόκειται να το δεις σε κανέναν σύντροφο…σε κανένα παιδί σου..απλά γιατί μετράει και εκτιμά διαφορετικά τα πράγματα.
    Και πιστέψτε με αξίζει!!!
    Υ.Γ. Το πήρα λίγο στο προσωπικό..αλλά δεν θα ξανάβρισκα ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @gnik
    Ένα θέλω να σου πω: Με το σχόλιό σου αυτό μίλησες στην ψυχή μου!!
    Έκλαιγα ένα μήνα νύχτα, μέρα, στο σπίτι στη δουλειά, στο δρόμο, όταν μου σκότωσαν με φόλα ένα γάτο 3 ετών που τον είχα μαζέψει όταν ήταν μικρός ίσα με τη χούφτα του χεριού μου, από το δρόμο όπου τον είχαν πετάξει και μου κράταγε συντροφιά στις ατέλειωτες ώρες της δουλειάς μου στο γραφείο μου, που όταν σε κοίταζε στα μάτια νόμιζες ότι ήθελε να σου πει ότι δεν ζει χωρίς εσένα,
    που όταν τριβόταν στα πόδια σου και νιαούριζε λες και σου μιλούσε. Δεν μας χώραγε το σπίτι εμένα και τον άνδρα μου όταν τον χάσαμε!
    Έχεις δίκιο το βλέμμα αυτό δεν το συναντάς ούτε στο βλέμμα του μικρού παιδιού! είναι βλέμμα ευγνωμοσύνης και αγάπης χωρις όρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μόλις γύρισα (6.30πμ)από μια πόλη 170 χλμ μακριά απο την μόνιμη κατοικία μου.
    Έπρεπε να παραστώ σε ένα γάμο συγγενικού μου προσώπου.
    Όλοι μου πρότειναν να μην ταξιδέψω ξημερώματα , καθόσον διαθέτω σπίτι σε αυτή την πόλη .
    Μόνο όποιος έχει οικόσιτα ζώα μπορεί να καταλάβει γιατί προτίμησα -εγώ ο ...αρχιπαράνομος σύμφωνα με τον Νόμο 3170/2003 άρθρο 6- να ταξιδέψω άυπνος μέσα στο χάραμα .

    Καλή σας ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελπίζω να μην οδηγούσες και να έθεσες σε κίνδυνο τη ζωή σου και το σημαντικότερο τη ζωή άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή